Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. w Zielonej Górze
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-06-09 14:15:58 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Podstawowym aktem prawnym, regulującym sposób załatwiania spraw przez organy administracji publicznej jest ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. Nr 98 poz. 1071 z 2000r.) - w skrócie określana jako k.p.a.

Terminy załatwienia sprawy

Sprawy powinny być załatwiane bez zbędnej zwłoki. Warunkiem niezwłocznego załatwienia sprawy jest przedstawienie przez zainteresowaną osobę odpowiednich dokumentów. Zakład powinien także załatwić sprawę niezwłocznie, jeżeli posiada wszystkie informacje potrzebne do jej załatwienia lub gdy nie wymaga to gromadzenia dowodów, informacji lub wyjaśnień.

Jeżeli konieczne jest wyjaśnianie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących sprawy, Zakład powinien te okoliczności wyjaśnić oraz rozstrzygnąć sprawę w ciągu jednego miesiąca od dnia złożenia pisma wraz z dokumentami.
Jeżeli sprawa jest wyjątkowo skomplikowana, wówczas Zakład ma dwa miesiące na jej rozpatrzenie.

Niekiedy terminy, o których mowa powyżej, mogą zostać przekroczone. Przekroczenie terminów może nastąpić w szczególności wówczas, gdy opóźnienie wynika z winy samego zainteresowanego (np. jeżeli nie dostarczył on dokumentów, do których dostarczenia był zobowiązany) albo z przyczyn niezależnych od Zakładu.

Wymagane dokumenty

Przed złożeniem pisma w określonej sprawie należy dowiedzieć się, jakie dokumenty będą musiały być złożone razem z tym pismem.
Szczegółowej informacji na ten temat powinien udzielić pracownik przyjmujący pismo lub zajmujący się załatwieniem danego rodzaju sprawy. Należy się upewnić, czy informacja o wymaganych dokumentach jest pełna.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski dotyczące działalności Zakładu i jego pracowników można składać w godzinach urzędowania Zakładu, w jego siedzibie przy al. Zjednoczenia 110A, w Kancelarii Zakładu - pokój 02 (parter).

Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmują:

1) Dyrektor Zakładu,
2) zastępcy dyrektora,
3) kierownicy komórek organizacyjnych